Betty Pomerleau
Frodo, 2022
Graphite sur papier calque, pile de dessins réalisée au CRÉDAC lors d’une performance / Graphite on tracing paper, stack of drawings made at CRÉDAC during a performance
46 7/8 x 31 7/8 in
119 x 81 cm
119 x 81 cm
Non encadré / Unframed
Location: catégorie D / Rental: category D
$ 1,800.00
Ces dessins sont issus d’une performance durationnelle durant laquelle le portrait d’Elijah Wood a été calqué à répétition. La première copie reproduit fidèlement son visage, tandis que la dernière le...
Ces dessins sont issus d’une performance durationnelle durant laquelle le portrait d’Elijah Wood a été calqué à répétition. La première copie reproduit fidèlement son visage, tandis que la dernière le réduit à un seul trait. Ce geste explore l’aliénation de soi face à la prolifération contemporaine des images. En rejouant un corps à corps avec les surfaces des dessins, l’artiste cherche à rendre visibles les structures qui leur sont sous-jacentes.
/
These drawings were made during a long performance in which Elijah Wood’s portrait was traced over repeatedly. The first copy is a duplicate of his face, while the last one it is reduced to a single line. The gesture explores self-alienation resulting from the contemporary proliferation of images. By replaying the physical relationship with the surface of the image, the aim is to make their structure visible.
/
These drawings were made during a long performance in which Elijah Wood’s portrait was traced over repeatedly. The first copy is a duplicate of his face, while the last one it is reduced to a single line. The gesture explores self-alienation resulting from the contemporary proliferation of images. By replaying the physical relationship with the surface of the image, the aim is to make their structure visible.
4
sur
4